BAKSUS adalah sebuah badan iaitu ‘Badan Kebajikan, Sukan dan Sosial’ bagi Bahagian Pengurusan Maklumat, Kementerian Pelajaran Malaysia. Badan ini telah ditubuhkan pada tahun 1986 dan setiap staf Bahagian Pengurusan Maklumat secara automatik menjadi ahli badan ini.

Pengikut

11.8.10

Pastikan Keselamatan Kenderaan Anda


sekadar gambar hiasan
Pagi ini kami menerima satu emel memaklumkan bahawa telah berlaku 3 kes kecurian kereta di tempat letak kenderaan terbuka di Parcel E dan salah satu daripadanya melibatkan warga KPM.  

Buat masa ini kes tersebut masih lagi di dalam siasatan pihak polis dan kenderaan-kenderaan yang menjadi sasaran adalan kereta-kereta import dan mewah. Jadi kepada rakan-rakan yang mempunyai risiko yang tinggi lebih berhati-hati. Tapi ini tidak bermakna orang lain yang mempunyai kereta biasa-biasa boleh sambil lewa. 

Kalau anda ternampak aktiviti mencurigakan cepat-cepat laporkan kepada pihak berkuasa. Kalau handphone ada kat tangan cepat-cepat dail nombor BACC (Bukit Aman Control Center) supaya tindakan segera Balai Polis berhampiran. Kalau boleh simpan nombor ni untuk kecemasan 03-2262 7555 / 6555. Keprihatinan anda boleh menyelamatkan harta benda dan nyawa

Pesanan ikhlas ini dibawakan oleh Baksus




No comments:

Post a Comment